Saturday, September 14, 2013

Hidup dalam dunia angan-angan....tanpa tindakan.....sia-sia dan menyakitkan....ini satu penyakit...tolong tidak amalkan............

Dengan nama Allah s.w.t yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Ya Allah perkenankanlah doa hamba~Ahmad Tarmizi bin Mohktar supaya layak bergraduat bulan November 2013....amin.

Kehidupan semasa kecil yang jarang keluar rumah....berubah hari ini...saat tarikh "post" ini ditulis........menebang pokok....digigit kerengga....sakit.......tapi inilah pengalaman zaman kanak-kanak yang tidak pernah aku lalui........tetapi Allah s.w.t Maha Memperkenan doa...aku merasai zaman kanak-kanak saat aku sudah mencapai umur 23 tahun~saat "post" ini ditulis.......

Aku merasai kesusahan emak....mencari barang untuk diniagakan......membesarkan anak-anak?itu tidak tepat......anak emak semua dah besar....tetapi barangkali aku dah besar tetapi belum dewasa......emak cari duit niaga......untuk bayar bil elektrik....bil air...........duit makan........duit minum........duit minyak...........duit "top-up"......semua ini diberi kepada aku.........selaku  anak........

Aku tidak pasti.......hidup aku seterusnya......rancangan.....perancangan.......impian....matlamat.......semua aku ada buat...........cuma

Tindakan sahaja tidak pernah dilakukan~sia-sia sahaja ada rancangan tapi tidak melakukan tindakan.......

Aku nak berniaga..tapi emak kena ada.baru aku boleh berniaga....

Aku nak buat perniagaan dalam talian.....satu sen pun tidak pernah dijana daripada internet.......

Aku cuma tahu cakap......bercakap........bercakap-cakap......hasilnya tiada.........

Aku macam tin kosong.......bunyi bising....tetapi.......dalamnya kosong.......

Aku nak kerja....tapi tidak pernah yakin dapat melakukan kerja dengan baik.....takut..................................

Emak.......dah banyak tolong.......................................................................................................................

Aku nak ambil lesen kereta.....guna duit emak.......

Maafkan saya ya Allah....Maafkan saya ya Allah...........Maafkan saya ya Allah............................................

Kalian~Generasi Selepas Diri yang HEBAT........jika ada yang berasa kecewa kerana ketidakupayaan diri sama ada diri sendiri............atau mengenali sesiapa sahaja yang mengalami situasi rasa diri tidak berkemampuan.......harapan dan doa saya~hamba Allah yang lemah ini......kalian dapat membaca "post"ini.....supaya kalian tidak sedih kerana ada manusia.....yang lebih lemah dan ada manusia yang lebih hebat~kata-kata ini saya tidak ingat sumbernya......kerana saya manusia.......manusia adalah makhluk lemah~sebab itu namanya Al-Insan......lemah dan lupa....ini menurut kawan saya Noor Aiman b.Abd Rahman...terima kasih Man atas ilmu yang mahal harganya........................


Saya~hamba Allah yang lemah...hanya tahu bercakap dan berangan tanpa tindakan....mudah-mudahan sebelum saya "pergi"....saya dapat mengatasinya...........

Saya percaya kalian~Generasi Selepas Diri yang HEBAT...........pasti tidak seperti ini kerana kalian akan melakukan tindakan selepas perancangan...........kerana itu kalian~HEBAT........insya-Allah..........................

amin.



0 comments:

Post a Comment