Sunday, June 2, 2013

Khas buat Pak Ngah

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Maafkan saya Pak Ngah...saya-hamba Allah yang lemah tidak pandai mengurus wang...sepanjang saya di Universiti ini...tinggal lagi 20 hari sebelum saya-hamba Allah yang lemah ini balik..

Balik dengan hutang PTPTN sebanyak rm20 ribu...balik dengan hutang kepada Pak Ngah kira-kira sebanyak 7hingga 8 ribu...

Saya tidak pernah belajar daripada kesilapan...

Emak menggigil masa teman saya hantar surat permohonan ke universiti..menggigil sebab hujan...

Emak beralah semasa saya berkeras nak membeli komputer riba..sampai emak tidak dapat sesen pun duit gaji saya..semua saya gunakan untuk membeli komputer riba...yang akhirnya berhabuk dan tapaknya tercabut sebab saya tidak pandai jaga...

Saya beli motorsikal terpakai dengan duit PTPTN...berlagak sombong dengan kawan-kawan..hanya kerana saya memiliki sebuah motor terpakai.....

Duit Pak Ngah masuk bulan-bulan..saya boros...sedangkan saya membaca buku-buku berkenaan kewangan....

Saya tetap boros...

Saya ikat perut...saya minta Mee Segera Abang Alel...saya makan nasi lauk sos..

Saya tetap boros...

Saya jual kalkulator..tapi saya rugi..saya beli rm20 dan jual rm10....

Saya tetap boros.....

"Pointer" saya jatuh...

Saya tetap boros.........

Saya terpaksa membodek(mungkin ini ayat yang sesuai) kawan supaya Projek Tahun Akhir saya siap.........

Saya minta duit dengan Along...

Saya malu nak minta dengan abang sendiri kerana bila saya buat saya rasa seperti telah menyusahkan saya....tetapi saya minta juga..

Saya tetap boros...............

Ketika "post" ini ditulis.......saya sedang menahan lapar..kerana saya tidak mempunyai wang yang cukup.....sedang menunggu waktu semua kawan tidur..supaya saya dapat masak nasi..dan kemudian makan berlaukkan sos.....

~Saya-hamba Allah yang lemah~

~Saya lalang sejati...~


Saya ikut kawan ambil subjek ekonomi dan akhirnya saya seorang sahaja yang gagal...saya sanggup ikut kawan-kawan makan sedangkan duit hanya cukup-cukup....sanggup pergi tengok wayang..sedangkan duit cukup-cukup......sanggup pergi makan pizza...sehingga saya terpaksa tidak makan pagi dan malam......sanggup bodek kawan asal siap Projek Tahun Akhir.....

Maafkan saya Pak Ngah.....................................................................................................

~Buat kalian-Generasi selepas diri yang HEBAT..kalian tidak akan mengalami perkara ini...kerana kalian akan boleh bercakap tidak..kalian bukan lalang...insya-Allah...........

amin.

0 comments:

Post a Comment