Friday, October 12, 2012

Bermula semula~serba tidak kena



Allah Maha Besar...
Allah Maha Besar..
Allah Maha Besar...


Tolong ya Allah...hambamu lemah ketika ini...ujian yang mudah..cukup mudah....berjumpa pensyarah untuk tugasan PTA... draf diterima..pada mula..kemudian..ditolak...diminta buat semula..


TERGAMAM!!!TERDIAM!!!

Buat semula? dari awal...mencari tajuk..menghantar draf...dari mula..dari awal...

Berat ya Allah...berat..........

Tolong hambamu ni ya Allah..

Aku menyusur semula ketukan-ketukan kekunci yang pernah kulabel dengan tajuk Kembara PTA..

Allah Maha Besar...

Betapa...lemahnya aku saat ini...melihat hasil yang diri ini inginkan.......3.87? Allah Maha Besar...

Diri~Bukankah ujian ini selari dengan hasil yang kau impi???bukankah begitu...

Tolong hamba ya Allah...

Sudah banyak kali diri ini kalah...dalam berjuang...tolong hamba ya Allah....supaya tidak lagi mengaku kalah walau akhirnya aku rebah........

Allah Maha Besar.....

Ujian sekecil ini...barangkali ada bisikan seperti itu dari kamu~Generasi selepas AKU....Maka...diri ini bersyukur kepada Allah...Maha Besar...kerana kamu berfikir seperti itu... KAMU HEBAT.Jangan berhenti berfikir sebegini....saat selesai memahami masalah kecil pada mata kamu..besar bagi diriku... KAMU HEBAT. Tetapi..diri ini mohon...kepada kamu GENERASI SELEPAS AKU....tolong...bantu yang lemah..jika kamu gagah....yang lemah...jangan risau...kerana ada yang lebih lemah~aku. Diriku lemah....kerana itu seboleh-bolehnya aku cuba bersyukur...berusaha...walau tak seberapa...untuk jadi seperti kamu~GAGAH.

Bantu hambamu ini ya Allah...jika ini bantuan dari kamu ya Allah...ujian susah supaya diri ini Gagah....maka bantulah juga hambamu ini ya Allah...kerana ya Allah...Allah jualah yang Maha Perkasa.

~Kembara PTA bermula semula dari sehelai kertas menjadi sebuah PTA.insya-Allah.Amin.

0 comments:

Post a Comment