Monday, October 1, 2012

Allah-kurnialah aku ramai lagi sahabat baik untuk aku jadi baik..amin.




Hidup dikelilingi mereka yang hebat,

Terkenang semasa menjamu selera bersama sahabat,

Seorang sahabat datang berjabat,

Belum sempat diri merasa lazat,

Sahabat menadah tangan,berdoa makan supaya berkat


Aku...terpaku,termanggu,malu...

Ku sisirkan perasaan itu dengan ketawaku,

Hahaha..dalam hati hanya tuhan yang tahu,

Betapa kagum dan bersyukurnya aku,

Allah..Allah..Allah............

Guru hebat,
Sahabat hebat,
Kondisi tempat aku berlindung masih selamat,
Selamat selagi mohon berkat.........


Allah..Allah....Allah.......

Melihat teman membaca doa makan di warung, melihat kerajinan teman menyiapkan tugasan,mendegar ujian teman yang lain,yang lebih dahsyat hebat.........


Buat aku mengetuk kekunci ini lagi, tolong terus bersahabat dengan yang baik untuk jadi baik,kerana menjadi baik itu lebih baik....................

~Untuk Diri Dan Generasi....pesan Tarmizi kepada Tarmizi dan generasi selepas diri.......kawan dengan kawan yang baik untuk jadi lebih baik kerana menjadi baik itu baik.~

0 comments:

Post a Comment