Wednesday, February 9, 2011

Kisah bisnes dari seorang ustaz

Assalamualaikum w.b.t

Hari nie saya nak berkongsi sebuah cerita daripada seorang ustaz,kisah hidup dia sendiri katanya,:)

Ustaz ini telah pergi meghadiri sebuah kursus keusahawanan yang bertempat di mana,tak tahulah pula saya,:)

Jadi,ketika seorang penceramah memberikan sebuah ceramah mengenai kejayaan beliau di bidang keusahawanan,dia telah menunjukkan stastik keunutngan yang diperolehi sehingga berjuta-juta ringit,

Oleh itu,ramai peserta seminar begitu berminat untuk mengetahui kisah kejayaan penceramah ini,

Jawapan penceramah itu ringkas sahaja,jawapannya kalau anda berjaya macam saya,anda cuma kena alami dua peristiwa sahaja,iaitu

1)rumah kena tarik
2)kereta kena tarik

barulah saya dapat keuntungan seperti sekarang kata penceramah tersebut,:)

Oleh itu,kata ustaz,pengajaran daripada cerita ini ialah sekiranya kita hendak memasuki bidang keusahawanan,kita akan mengalami risiko-risiki seperti di atas,barulah kita akan berjaya...

terdiam saya dengar cerita ustaz nie,anda bagaimana??

sanggupkah saya??? :P

0 comments:

Post a Comment